اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۱۰۴ هکتار بافت فرسوده در اسلامشهر؛ اعتباراتی برای بازسازی بافت‌های فرسوده پیش‌بینی شد

فرماندار اسلامشهر گفت: ۱۰۴ هکتار بافت فرسوده در اسلامشهر وجود دارد که نیازمند بهسازی و نوسازی است.

۱۰۴ هکتار بافت فرسوده در اسلامشهر؛ اعتباراتی برای بازسازی بافت‌های فرسوده پیش‌بینی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مسعود مرسل‌پور فرماندار شهرستان اسلامشهر در جلسه ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده این شهرستان که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد:در سطح شهرستان اسلامشهر درقریب به ۱۰۴ هکتار بافت فرسوده، ساختمان‌های زیادی وجود دارند که نیازمند بهسازی و نوسازی هستند.

وی افزود: به منظور جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی در نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده، بسته تشویقی و حمایتی در نظر گرفته و به کمیسیون ماده ۵ ارجاع شده که در صورت تسریع در تصویب این بسته، در ستاد بازآفرینی شهرستان اسلامشهر آمادگی وجود دارد تا در محل های شناسایی شده برای بافت فرسوده به ویژه در شهرک امام حسین(ع) اقدامات لازم صورت گیرد.

مرسل‌پور با اشاره به کمبود اعتبارات تخصیصی به بهسازی بافت فرسوده، تاکید کرد: شهرداری اسلامشهر اعتباراتی را برای بازسازی بافت‌های فرسوده پیش‌بینی کرده که بخشی از آن تحقق محقق شده اما کافی نیست، از مسئولین ملی و استانی درخواست داریم، تا اعتباراتی را برای اقدام مشترک و بهسازی و بازسازی این بافت های فرسوده تامین و تسهیلاتی را برای متقاضیان فراهم کنند.

فرماندار اسلامشهر با تاکید بر آمادگی لازم برای اجرای قانون بازآفرینی بافت‌های فرسوده، بیان کرد: باتوجه به سیاست های تشویقی و ارائه تسهیلات بانکی، می‌توان در اجرای قانون بهسازی و بازآفرینی شهری ضمن رفع موانع ،بستر انجام اقدام لازم و بهسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی را فراهم کرد .

مرسل‌پور با تاکید بر اقدامات انجام شده ،خاطرنشان کرد :در شهرستان اسلامشهر علاوه بر بخش مرکزی در بخش‌های چهاردانگه و احمد آباد مستوفی، ساختمانهای دولتی و خصوصی بسیاری داریم، که در بافت‌های فرسوده قرار دارند و نیازمند تحقیق و بازسازی هستند، برخی از واقع مدارس در بافت‌های فرسوده بیش از ۲۵ سال قدمت دارند ،که نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/ث30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول